Soğuk Havalara En Dayanıklı Elektrikli Arabalar Ortaya Çıktı (Çinliler Yine Şaşırdı)
2023 yılında elektrikli otomobil satışları adeta patlama yaşadı. Özellikle Togg ve Tesla’nın Türkiye’ye resmi girişinin başlamasıyla birlikte, elektrikli araba Satışlar bir yılda yaklaşık 8 kat arttı. Kullanıcı sayısının artmasıyla birlikte elektrikli otomobillerin yurt dışında da çok konuşulan bir kusuru da Türkiye’nin gündemine geldi: Soğuk havalarda menzil kısalması sorunu.
Bu sorun ülkemizde yeni yeni tartışılmaya başlansa da kişi başına elektrikli otomobil satışında dünya lideri olan İskandinav coğrafyasında çok daha uzun zamandır biliniyor. Norveç Otomobil Federasyonu (NAF), mevcut elektrikli arabalar Soğuk havalarda menzil performansıBunu gün ışığına çıkarmak için yerel bir otomobil dergisiyle işbirliği yaptı.
Elektrikli otomobillerin menzilleri -10 dereceye kadar soğuk havalarda test edildi
Söz konusu çalışmada 23 farklı elektrikli otomobil, Ocak ayı sonunda sıcaklıkların -2 ila -10 derece arasında değiştiği dondurucu günler için test edildi. Cevap basitti: Soğuk hava koşullarında hangi elektrikli otomobil menzilini ne kadar kaybeder? Aşağıdaki tablo, dünya hafif araç test prosedürü (WLTP)Sundukları maksimum menzili, -10’a kadar donma sıcaklıklarında sundukları menzili ve soğuktan dolayı ne kadar menzil kaybettiklerini gösterir.
Soğuğa karşı en dayanıklı elektrikli arabalar
WLTP Aralığı | Soğuk havada menzil (kayıp oranı) | |
---|---|---|
HiPhiZ | 555,3 km | 521,9 Km (-5,9%) |
bmw i5 | 506,1 km | 443,5 Km (-%12,2) |
Lotus Eletre | 531,0 km | 464,6 Km (-%12,3) |
Kia EV9 | 506,1 km | 441,7 Km (-%12,5) |
XPeng G9 | 519,9 kilometre | 451,7 Km (-%13,1) |
NIO EL6 | 531,0 km | 455,9 Km (-%13,8) |
NIO ET5 Turu | 560.0 Km | 481,3 Km (-%14,0) |
Mercedes EQE 350 4MATİK |
491,1 km | 398,7 Km (-%18,7) |
Audi Q8 e-tron Spor araba |
515,3 km | 411,1 Km (-20,1%) |
BYD Yunus | 426,9 km | 337,1 Km (-20,6%) |
Ford F-150 Yıldırım |
428,8 kilometre | 336,6 Km (-21,3%) |
MG4 Kupa ER | 519,9 kilometre | 399,6 Km (-%23,2) |
Hyundai IONIQ 6 | 614,1 km | 467,6 Km (-23,8%) |
Hyundai KonaEV | 453,9 kilometre | 341,3 Km (-24,8%) |
Nissan Ariya 4 çeker | 498,7 km | 370,4 Km (-25,8%) |
Peugeot e-308 | 408,9 kilometre | 296,9 Km (-%27,4) |
Jeep İntikamı | 395.0 Km | 285,9 Km (-27,6%) |
Opel Astra ST | 412,9 kilometre | 295,9 Km (-%28,3) |
Tesla Modeli 3 | 629,8 km | 440,9 Km (-29,9%) |
Kutup yıldızı 2LR | 614,1 km | 430,0 Km (-%30,0) |
Volvo C40 | 572,1 km | 394,9 Km (-%30,9) |
Toyota bZ4X | 459,9 km | 313,5 Km (-%31,8) |
Volkswagen ID.7 | 608,6 km | 413,9 Km (-31,9%) |
Sıralama, otomobil pazarını yıllardır domine eden ‘ana akım’ markaların elektrikli otomobiller konusunda daha fazla Ar-Ge yapması gerektiğini ortaya koyuyor. Pek çok kişinin “güvenilmez” olarak nitelendirdiği Çin arabaları listenin üst sıralarında yer alıyor ve birçoğunun menzil kaybı %20’nin altında. Tesla Model 3 gibi birçok popüler model Menzillerinin neredeyse 1/3’ünü soğuğa feda ediyorlar.Listenin başında yer alan Çinli HiPhi Z, menzilinin yalnızca %5’ini kaybederek soğuktan neredeyse etkilenmeyen tek model oluyor.